Odzież reklamowa w marketingu ruchomym

Odzież reklamowa
Odzież reklamowa

Współcześnie wielu reklamodawców poszukuje nowych, innowacyjnych dróg dotarcia do klienta. Marketing staje się coraz bardziej zróżnicowany i stosuje coraz bardziej niekonwencjonalne metody. Wszystko po to, aby przyciągnąć uwagę klienta. Zwykłe działania reklamowe mogą często zawodzić, bo ludzie są do nich zbyt przyzwyczajeni, aby zwracać na nie uwagę. Wśród wielu form marketingu, coraz popularniejszych dzięki innowacyjności, należy wyróżnić marketing ruchomy (mobilny). Czym ten marketing jest i jakie zastosowanie mają w nim gadżety reklamowe – nieodłączne elementy wszelkiej reklamy?

Odpowiadając na powyższe pytanie, należy stwierdzić, że marketing ruchomy to taka forma reklamy, która polega na poruszaniu się po danym terenie (najczęściej mieście) w celu poinformowania możliwie największej liczby ludzi o konkretnej ofercie, o danej firmie, produkcie, itp. Podmiotem poruszającym się jest najczęściej samochód.

Natomiast przykładem gadżetu, który stosuje się w tym marketingu może być odzież reklamowa. Jaki może być udział poszczególnych elementów odzieży (koszulki, spodnie, kurtki) w marketingu ruchomym? Głównie mogą one być przedmiotem przykuwającym uwagę do danego obiektu przemieszczającego się po danym terenie (najczęściej jest to duże miasto). A jak przykuwają one uwagę ludzi? Tak jak wszystkie gadżety, przede wszystkim atrakcyjnym wyglądem. Ale także praktycznym zastosowaniem w sytuacjach życia codziennego ludzi, dodatkowo także specjalnymi funkcjami, jeśli takie posiadają. Wszystko zależy od tego, jak zostaną konkretnie zaprojektowane. Najistotniejsze jest to, żeby tych atrakcyjnych elementów było jak najwięcej.

Odzież reklamowa – poszczególne jej elementy – mogą być rozdawane w momencie, kiedy pojazd się zatrzymuje. Są wówczas doskonałymi upominkami, przydatnymi, bo kto z nas nie potrzebuje odzieży? Metoda ta sprzyja zwróceniu uwagi na obiekt przemieszczający się ulicami miasta. Ale tu też są dwa warianty. Taki prezent może dostawać każdy kto podejdzie do pojazdu w momencie jego zatrzymania się. Odrębną metodą jest podawanie do wiadomości, że ten, kto kupi konkretny produkt objęty reklamą i promocją, dla tego podarunkiem będzie właśnie odzież reklamowa. Ten sposób bardziej sprzyja bezpośrednim wynikom sprzedaży. Rosną one ze względu na chęć otrzymania prezentu przez klientów.

Jeśli chodzi o marketing ruchomy, omawiane gadżety można wykorzystać na jeszcze jeden sposób. Jest nim możliwość bezpośredniej sprzedaży reklamowanych produktów, do której dołączony będzie ów podarunek. Tzn. pojazd, który porusza się ulicami miasta, ma te produkty przy sobie i sprzedaje je bezpośrednio, a każdy, kto produkt kupi, dostaje w prezencie element odzieży.